Samantha Young ~ Scotland Street

Názov: Scotland Street
Autorka: Samantha Young
Séria: Dublin Street #5
Žáner: New adult
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 312
Hodnotenie na GR: 4,28*/13 332 hlasov
Názory iných čitateľov: Veronika | Christine | Knižné Maniačky 


Anotácia: Shannon MacLeodová má smolu na mužov. Bodaj by nie, keď ju priťahujú potetovaní svalovci so zvodným pohľadom, ktorý neveští nič dobré. Shannon si už prešla niekoľkými nevydarenými vzťahmi, posledný priateľ jej však pripravil ten najhorší budíček. Z nepríjemného zážitku sa ešte dlho spamätávala a odvtedy má mužov plné zuby – zvlášť tých zlých. 
Cole Walker predstavuje presne ten typ, ktorému sa chce Shannon vyhnúť – je príťažlivý, potetovaný a namyslený. Za drsným výzorom sa však skrýva dobré srdce a Cole navyše hľadá tú pravú. Keď sa mu do cesty pripletie rozkošná ryšavka, nezaváha a zaútočí na jej zlomené srdce.
Lenže minulosť nespí a pripomenie sa práve vtedy, keď to človek najmenej čaká.

"Takže si hrdina, Cole Walker?" 
"Kto je ozajstný hrdina?" 
"Asi niekto, kto zachraňuje ľudí." 
"Hej, možno."
"Takže ako je to s tebou, zachraňuješ ľudí?" 
"Mám len pätnásť. Daj mi ešte šancu." 

Samantha Young nie je žiaden nováčik vo spisovateľskom svete, a je dobre známa aj na Slovensku. Tu jej vyšli knihy zo série Dublin Street - do ktorej patrí aj táto, a myslím že niekedy v lete sa dočkáme aj Hrdinu, čo je skvelá samostatná kniha z pera tejto autorky. Scotland Street je už piata kniha (a predposledná)  z tejto série, preto som aj mala menšie obavy. Zatiaľčo prvé tri knihy boli super, India Place bolo pre mňa neskutočné sklamanie a preto som sa s takou malou dušičkou pustila do Scotland Street. 

 "Cole Walker. Čertovský Cole Walker. 
Dospelý. Môj šéf. Som v háji." 

Cole-a sme stretli už aj v prvých pár knihách ale nikdy sme sa k jeho príbehu nedopracovali. Vždy sa tam v pozadí vyskytoval a akurát tak čoraz viac zbudzoval moju zvedavosť na jeho príbeh. O to viac som sa tešila, keď som zistila, že Ikar vydáva aj túto knihu.
Scotland Street je písaná veľmi jednoducho, presne takým istým štýlom ako všetky ostatné knihy od Samanthy Young. Čo bolo pre mňa viacmenej prekvapivé, je, že sa vyvarovala takej otrepanej dráme a vložila tam trochu iný druh. V deň keď mi kniha prišla som sa do nej pustila (aj napriek asi trom ďalším rozčítaným knihám) a hneď som ju aj dočítala. A stálo to za to.



"Nikdy nespravím niečo, čo by si nechcela. 
Si v bezpečí so mnou, Shannon."

Shannon, ako hlavná postava, bola veľmi sympatická hrdinka. Hoci to nemala nikdy ľahké, stále dokázala stáť pevne s nohami na zemi a nemyslieť veľmi na to, čo sa jej stalo v minulosti - aj keď to na nej zanechalo nejaké stopy. Bola veľmi svojrázna a nič si len tak nenechala, nikomu nedovolila so sebou zametať.
Cole bol super. Sympaťák. Napriek svojmu vzhľadu sa vôbec nespráva tak ako by sa od neho čakala (čo je celkom nereálne, ale celkom príjemná predstava, nie? :D ). Rozhodne celý ich vzťah bol prirodzený, nič tam nebolo tak nanútené a všetko to išlo tak príjemne. Žiadne zbytočné opisy, dialógy sa dobre vyvíjali, celé to malo taký šmrnc.

"Musím to vedieť, Shannon. Musím to vedieť aby som mohol napraviť všetku škodu, ktorú oni napáchali." 

Scotland Street je rozhodne jedna príjemná oddychovka, pri ktorej síce nemusíte mať prečítané aj predchádzajúce diely, ale rozhodne to neoľutujete. Celá séria je veľmi jednoduchá a dobrá na odreagovanie a bez problémov ju celú prečítate za jeden večer. Takže určite, odporúčam.
Ďalšia kniha sa venuje Shannoninmu bratu, Loganovi a celkom určite sa máme na čo tešiť.



Za recenzný výtlačok veľmi ďakujem vydavateľstvu ikar. 
Knihu kúpite napr. TU

2 Komentáre

  1. Pěkná recenze.:) Četla jsem všechny předchozí díly, nejvíc se mi asi Líbila Jamaica Lane. Doufám, že Scotland street brzo vyjde i v ČR.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Celkovo, prvé tri boli úplná topka a aj táto mala istý potencionál, ale ďalšia kniha z tejto série má tiež strašne dobrý potencionál. Máme sa na čo ešte tešiť :)

      Odstrániť