Blogtour: Autori zasypaní otázkami; part02

Ok, konečne aj druhá časť blogtour, s odpoveďami od tých istých autorov, ale rozhodne tiež na veľmi zaujímavú otázku. 
Ps: Na konci sú výhercovia súťaže :) 

Ako často, počas toho keď píšete knihu, si nájdete čas na čítanie? 


Gemma Burgess: 
Čítam veľa - každú noc si rada vleziem do postele a čítam si hodinu, alebo dve...Píšem cez deň - ako denná práca, ráno o ôsmej sa posadím a snažím sa písať do štvrtej poobede - po štvrtej poobede je môj mozog unavený! Takže to vôbec neovplyvňuje moje čítacie zvyky. Čítanie je najdôležitejšia časť písania - aspoň pre mňa- čím viac čítam, tým lepšie píšem. 


Marissa Meyer: 
Snažím sa, aby som čítala kedykoľvek môžem, a zvykla som čítať 2-3 hodiny každú noc. Bola som schopná prečítať tonu až po pár mesiacov dozadu (minulý rok som prečítala 100 kníh), no ale, minulý december sme si s manželom zobrali dve deti do pestúnskej starostlivosti a to skrátilo môj čas drasticky na čítanie! Teraz počúvam audio-knihy kedykoľvek sa mi naskytne šanca, a teším sa na tieto krátke chvíle, keď cestujem alebo keď bábätká zaspia, aby som sa ponorila do nejakej knihy.


Kendare Blake: 
Často mám čas na čítanie, ale zvyčajne nečítam. Keď píšem, pozerám na slová celý deň, posledná vec, ktorú chcem robiť, keď skončím je pozerať sa na ďalšie slová. Takže, keď už vážne pracujem tak veľmi nečítam. Ale keď veľmi nepracujem, čítam veľa.




Andy Weir:  
Nečítam tak veľa, akoby som mal. Normálne na to nemám čas. A teraz, keď píšem na plný úväzok, mám ešte menej príležitostí na čítanie. Som na tenkom ľade s uzavierkou, takže nemám veľa času na hobby.


Maggie Hall:
Vždy čítam. Myslím si, že čítanie je dôležitou súčasťou písania - nemyslím si, že môžete robiť umenie bez toho, aby ste sa do neho neponorili, takže si myslím, že je veľmi dôležité aby autori boli aj čitateľmi. Keď čítam dobré knihy, inšpiruje ma to k písaniu!


Paula Stokes (Fiona Paul): 
To je zložité. Kedysi som veľa čítala. Tento rok píšem pre dvoch vydavateľov a snažím sa pridať tretieho, takže môj voľný čas je naozaj limitovaný. Nie som jedna z tých, ktorý nečítajú pri robení hrubého náčrtu diela alebo opravovaní, pretože vždy robím jedno alebo druhé, niekedy oboje naraz. Ale keď mám naozaj rušno, a pracujem 60 alebo viac hodín týždenne, zvyčajne nemám čas aby som čítala. Dúfam, že budem mať viac času na čítanie toto leto. (pozn, odpoveď mi došla ešte pred týmto letom :) ) 



R. S. Grey:
Áno! Vždy mám čas na čítanie keď píšem. Ale zvyknem čítať iné žánre. Napríklad, keď píšem romantiku, čítam mystery alebo niečo, len aby tam neboli žiadne súvislosti.


Carol Rifka Brunt: 
Čítam veľa fikcie a non-fikcie keď píšem. Zistila som, že najviac ma inšpiruje keď čítam vážne dobrú knihu od niekoho iného. Často i jedna veta môže viesť k výbuchu kreativity v mojej vlastnej práci.


Krista&Becca Ritchie: 
Obe sme pomalé čitateľky, takže zvyčajne nemáme čas čítať keď píšeme. Keď píšeme, akoby sme mali záchvat písania a keď skončíme, tak akoby sme mali záchvat čítania. Myslím, že väčšina z nás by bola schopná čítať počas písania, ale nerobíme to. Takže to sú mesiace bez čítania. Viem, že čitateľ vo mne plače veľmi často.
(odpoveď písala aj za sestru Krista)



Ruta Sepetys: 
Ani náhodou nie dostatočne. Keby som mohla, čítala by som non-fiction ráno, memoáre na obed a fikciu večer. Mojimi obľúbenými autormi sú napr. Meg Rusoff, Daphne du Maurier a Roald Dahl. Mám 5-stopový portrét Roald-a Dahl v mojom dome! Viac o mojich obľúbených veciach môžete zistiť na mojom Pintereste.


Samantha Shannon: 
Normálne nepíšem keď som v procese písania knihy -- Počkám kým dokončím prvú verziu a potom sa snažím obaliť množstvom čítania medzi kolami editovania.


Rachel Ward: 
Čítam každý deň. Vždy čítam na konci dňa, ale som pomalý čitateľ a preto prečítam iba pár strán a zaspím. Nečítam knihy, ktoré sú podobné tej mojej počas toho ako píšem, keďže nechcem aby ma ovplyvnili myšlienky a štýl iných autorov takže čítam knihy pre dospelých alebo non-fiction keď píšem.


Kerstin Gier: 
Som super-rýchli čitateľ a zvyknem čítať kedykoľvek mám príležitosť. Práve pracujem na tretej knihe zo Silber-Trilógie a doslova píšem stále - počas dňa, noci...pretože uzávierka sa blíži. Takže práve nemám veľa času na čítanie...a to je pre mňa veľmi ťažké.


Heather Demetrios: 
Oh, musíš čítať stále! Čítanie je o niečo dôležitejšie ako písanie. Myslím, že by som doslova zomrela na zlomené srdce, kebyže nemôžem čítať knihy z nejakého dôvodu. Vždy mám nejakú knihu rozčítanú a zvyknem čítavať dlho do noci, a počas víkendu. Aj to je dôvod, prečo zbožňujem metro v NYC - kedykoľvek som v ňom, mám čas čítať. Nemôžeš byť spisovateľom, ak nie si čitateľom.


Sara Raasch:
Snažím sa čítať koľko môžem, v noci, alebo keď už mám všetko hotové počas dňa. Zvyčajne hľadám knihy pre práve prebiehajúce projekty, aj keď zvyknem čítavať aj fantasy pre dospelákov pre zábavu!


Lauren Kate: 
Čítam každý deň, väčšinou cez noc. Čítanie ma robí mnou. Začínam byť nervózna, keď nemám dosť času na čítanie.


Lauren Oliver: 
Čítam každý večer! Môj 'večerný rituál' zahŕňa vaňu, pohár vína alebo šálku čaju a knihu.


Zuzka Šulajová: 
Čítanie je mojou vášňou, čiže čítam vždy, keď sa aspoň trochu dá - minimálne pred spaním, ale aj pri raňajkách, v MHD... Za týždeň som schopná prečítať 400 stranovú knihu, môj priemer je asi jedna kniha raz za týždeň a pol... Takže čítam viac než dosť :)



Tak, snáď sa vám  aj tieto odpovede páčili a teraz na príjemnejšiu časť - vyhlásenie výhercov :) 

Budú dvaja výhercovia :) Tak som sa rozhodla, že to bude najlepšie :)  A dobre, poďme na to - 

Čiže, knihu The Drowning a záložky získaváá... 

Foxy 

A ďalší balíček záložiek získaváá.... 

Majka Danihelová

Výhercom gratulujem, mail pošlem asi pozajtra :)

0 Komentáre