Fiona Paul ~ Jed

Názov: Jed
Autorka: Fiona Paul
Séria: Temné vody #1
Žáner: Historický román, YA
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 360
Hodnotenie na GR: 3,76*/ 3 869 hlasov
Názory iných čitateľov: Tinka | Marry


Anotácia:
Tajomstvá môžu byť mocné a smrteľne nebezpečné - ako Jed. 
Cassandra Caravellová patrí v renesančných Benátkach k spoločenskej elite. Má všetko, čo si len dievča môže želať: elegantné šaty, klenoty, pozvánky na tie najlepšie večierky a pekného bohatého snúbenca. Túži však po niečom inom. Po smrti svojich rodičov sa cíti ako v pasci, sama v meste vybudovanom na morskej lagúne, kde temný labyrint vodných kanálov šepká o úteku. 
Potom však Cassandra narazí na mŕtve telo ženy s vyrytým krvavým písmenom X a postupne sa dostáva do nebezpečného sveta tajných spoločenstiev, kurtizán a zabijakov. Navyše sa zaľúbi do Falca, chudobného maliara so zvodným úsmevom... a zvykom dostávať sa do problémov.
Cassandra sa rozhodne vypátrať vraha mŕtvej ženy. Nájde ho skôr ako on ju? A zostane verná snúbencovi alebo podľahne citom k Falcovi, ktoré sa jej začínajú vymykať spod kontroly?

"Nerob si starosti, čo na to povie zvyšok sveta. Urob to, čo považuješ za správne. Poddaj sa tomu." 

O tejto knihe som už parkrát niečo počula, zväčša od Mati som niečo také zaregistrovala, ale nikdy som sa o ňu nejako extrémne nezaujímala, a vlastne ani nezisťovala o čom je. Nejako ma vážne nelákala. Lenže potom, počas dlhej chvíľky na internete som sa dostala k anotácii a zistila, že ma táto kniha vlastne láka. A tak keď sa mi konečne dostala do rúk, tak som bola šťastná ako blcha a hneď sa do nej pustila. A dobre som spravila. 

"Niekedy mám pocit, že takto funguje celý svet. Ľudia sa zdajú slabí aj odolní. Život môže byť krutý, ale zároveň je plný nádeje"

Jed nemá len úžasnú obálku, aj keď, musíte uznať, že táto je vážne úžasná. A to by ste ju mali vidieť naživo a vonku na slniečku ako pekne vyzerá. Nemohla som sa prestať na ňu pozerať. 
Cass,  žije v Benátkach niekedy v minulosti (nepýtajte sa ma. Buď to tam nebolo povedané, alebo mi to nejako prefrčalo) a ja celkovo históriu a to prostredie Benátok. A tú dávnu módu. V knihe sú síce nejaké dlhšie opisy, a zo začiatku mi prišlo, že ich je strašne moc a zbytočne iba spomaľujú dej, ale časom som si na ne zvykla a nakoniec som si vďaka nim fakt dokonale dokázala všetko predstaviť - aj napriek tomu, že v Benátkach som v živote nebola. 
Takisto, vražda. Ja a detektivky, to nejde dokopy. A tu ma to prekvapivo bavilo. Strhlo ma to zo sebou a o to viac som chcela vedieť, kto môže za tú vraždu, prečo a ako. Neskutočne som si vlastne aj toto pomalé rozuzľovanie, toto naháňanie za vrahom a zisťovanie kto ním je - vážne aj na moje vlastné prekvapenie som si aj túto časť knihy zamilovala. 
Autorkin štýl mi sadol jedna radosť. Inokedy, keď pretočím stranu a zbadám, že pôjde o samé veľké odseky a opisy, už iba točím očami, ale tu som si ich vážne po čase začala užívať, celú tú atmosféru čo autorka vykúzlila, no dokonalosť. Všetky tie malé veci, celkom nepodstatné, ale vo výsledku vytvorili dokonalé prostredie Benátok dakedy v minulosti. Perfektné.

"Voda je zrkadlo, v ktorom 
vidíme svoje pravé ja, 
napriek tomu sa však 
schovávame v hmle." 
KNIHA VEČNEJ RUŽE 

Cass bola zaujímavou postavou. Vždy som mala problém vžiť sa do postáv, ktorých dej sa vlastne odohráva v minulosti - vtedy sa proste žilo inak a je to pre mňa niečo nepredstaviteľné. Zároveň som si ale pri Cass dokázala nájsť také momenty, kde som ju chápala, ako sa správala, prečo sa tak správala. Ale niekedy som ju vážne nevedela pochopiť a iba som krútila hlavou. Ale tak, nikto nie je dokonalý, že? 
Falco bol perfektný. Vtipný, zlatý umelec, ktorý mi bol sympatický od začiatku. Časom som mu prestávala dôverovať, ako sa vlastne začal zbližovať s Cass a viac sme sa o ňom dozvedali, tým menej som mu dôverovala a viac ho podozrievala. A chcela vedieť čo tají. 
Luca...Luca je kapitola sama o sebe pre mňa. Už len keď bol spomínaný, už vtedy som vedela, že ho nebudem mať rada. Aj keď ho autorka nakoniec vykreslila tak ako vykreslila, aj keď sa správal ak ako sa správal, aj keď bol tajnoskárky (čo normálne sa mi páči) a všetko...aj tak mi bol nesympatický a vážne som ho nemala rada. A neobľúbila som si ho snáď do konca knihy. Dúfam, že v pokračovaniach ho bude čo najmenej. 

"Šialenstvo oslabuje myseľ
a choroba oslabuje telo, ale nič
nezničí dušu tak ako strata
skutočnej lásky."
KNIHA VEČNEJ RUŽE

Celkovo, táto kniha mala všetko čo mala mať. Benátky - úžasné miesto, ktoré aj keď ma nikdy nelákalo, teraz ho mám na zozname miest, ktoré musím nájsť. Vražda - aj keď som si nikdy nemyslela, že toto ma naláka na knihu, neskutočne ma to nalákalo a bolo to dobre vymyslené. Tajomstvo  - celý čas som všetko prežívala s Cass, chcela prísť tomu všetkému na kĺb, neustále som si kládla otázku - Čo sa do prdele, deje?!. História - ktorú som si vážne zamilovala. Tá stará móda, prostredie, život ma proste fascinuje. 
A slovko na záver? Prečítajte si to. 


0 Komentáre