10 anglických kníh, ktoré stoja za prečítanie

Tak nad týmto článkom rozmýšľam už dlhšie a teraz som sa k nemu konečne dokopala. Aby ste vedeli, knihy nie sú nijako usporiadané, ani od najlepšej po najhoršiu, ani naopak, proste tak, ako ich mám nahodené na GR.


1. Hero od Samanthy Young

Samanthu Young určite všetci poznáte. Na Slovensku (aj v Čechách) jej vychádza jej úspešná séria Dublin Street, vďaka ktorej som si ju aj ja zamilovala. A tak, keď som zbadala, že jej vychádza nová kniha, nemohla som si ju nechať utiecť. A fakt sa mi páčila, ako to bolo vymyslené, proste úžasná oddychovka, ktorú by ste si mali určite prečítať, keď nemáte náladu na nič náročné, a ešte sa vďaka tomu neskutočne zasmeje. Neoľutujete. Vďaka tejto knihe som prežila ten zabíjacký týždeň v škole. 

2. Séria Nocte od Courtney Cole 

O tejto sérii ste možno počuli, a možno nie. A keď nie tak je to chyba. Páčila sa vám Mara Dyer? Dlho hľadáte niečo také psycho, kde keď si konečne myslíte, že ha! Teraz som ťa prekukla! Už ma ničím neprekvapíš vás tá autorka tak vyšokuje, že už neviete čo je pravda. A potom znova, už si myslíte, že tomu chápete a no, znova zistíte že nie. A ak si myslíte, že po Nocte už vás nič neprekvapí, verte mi, že keď sa pustíte do Verum, tak budete iba pozerať a pozerať a nechápať. A budete sa modliť, aby už konečne vyšlo pokračovanie. 


3. Amour Amour od Kristy a Beccy Ritchie

Pochybujem, že by som sa o týchto dvoch autorkách dozvedela, nebyť Judit. A za to jej veľmi ďakujem. Ako prvú knihu od týchto dvoch autoriek som čítala práve túto a bola to prvá kniha, ktorá ma vážne udržala hore do skorého rána. Amour Amour je dokonalý príbeh o láske k cirkusu, o nevzdávaní sa, o vytrvalej hrdinke, ktorá nie je taká blbá, že si myslí, že jej všetko padne pod kolená ale tvrdo si ide za svojím snom aj cez rôzne prekážky. A že ich nebolo málo. Nevyšlo jej niečo na prvý krát? Skúsi druhý krát. Zasa nevyšlo? Nevadí, nevzdáva sa, stále si ide za svojím. Takže veľké plus. A spomínala som, že hlavným hrdinom je sexy rus? O:)

4. Knihy od  Colleen Hoover

Colleen netreba predstavovať. U nás od nej vyšla Beznádejná a Život jedna báseň, ale tie najlepšie knihy stále nevyšli. Maybe Someday je úžasná kniha, s úžasným soundtrackom, úžasnými postavami, a ďalšími možními vecami, ktorým sa hodí prívlastok úžasný. K tomuto príbehu je aj nádherný prequel, bonusovka alebo ako to nazvať, ktorá sa venuje viac vedľajším postávam, čo je tiež zlaté.
Ďalej som od nej čítala Ugly Love, ktorá má tiež úžasnú pesničku naspievanú, ale o tom som už nechcela. Ako poznáme Colleen, zasa pripravila dokonale premyslený príbeh, ktorý vás do seba vtiahne a nepustí až kým nie ste na konci. A proste, ak hľadáte niečo úžasne ako oddychovku, knihy od Colleen tam určite patria. 

5.  Knihy od Jandy Nelson

O Jandy Nelson som sa dozvedela vďaka Judit, ktorá recenzovala I'll give you the sun. Najskôr som sa ale pustila do The sky is everywhere a krátko na to aj do I'll give you the sun. Obe knihy boli skvelé a obe som si zamilovala. A obe boli aj pre mňa takou skúškou mojej angličtiny, ale neľutujem, že som sa na to dala, keďže tie knihy sú perfektné - a najlepšia správa na tom je, že ak si na toto netrúfate tak obe knihy výjdu ešte v priebehu tohto roka na Slovensku! Tak čo, tešíte sa? :)
6. I'll meet you there 
od Heather Demetrios

Táto kniha bola dokonalá. Úžasný príbeh a fakt je to jedna výnimočná young adultka, ktorej sa snáď dostane poriadna pozornosť, lebo táto kniha si ju zaslúži. A ako aj v recenzii spomínam, táto kniha ma dokonale premyslený príbeh, dokonalé postavy a celé to vyznieva neskutočne reálne a výnimočné. Proste ak hľadáte nejakú úžasnú oddychovku, toto je kniha pre vás.


7.  Unwind od Neila Shustermana

Je to neuveriteľné,  ale aj ja som sa dokázala dokopať k niečomu inému v anglitčine, ako je nejaká YA alebo NA. A tak prekvapivo som sa pustila do dystiopie, ktorá je celkom známa aj medzi slovenskými a českými bloggermi, aj keď v slovenčine a češtine ani nevyšla, čo je fakt veľká škoda. Fakt to bola jedna z tých lepších prepracovaných dystiopií a som zvedavá na pokračovanie, do ktorého sa chystám nejako v najbližšiu dobu pustiť.

8.  I Was Here od Gayle Forman

S Gayle Forman som sa prvý krát stretla minulý rok, keď som nejako začiatkom roka čítala Ak zostanem. Už vtedy som si ju zamilovala a tak to pokračovalo aj cez Where she went a Iba jeden deň a Iba jeden rok. Niektoré knihy sa mi páčili viac, niektoré menej, ale aj tak Gayle patrí k jedným z mojím obľúbenejším autorom. A to sa potvrdilo aj pri tejto úžasnej knihe, kde nám autorka vlastne ukazuje tú silu priateľstva. Rozhodne stojí za to, a ak hľadáte príjemnú oddychovku, táto kniha vám nesmie újsť. Dúfam, že ju vydajú aj na Slovensku a tak sa dostane k ešte väčšiemu množstvu čitateľov.


9. We Were Liars od E. L. Lockhart

We Were Liars bola a vlastne stále je veľmi zvláštnou knihou. Doteraz mám z nej vážne zmiešané pocity a vlastne celkovo neviem čo si o tej knihe myslieť. Ale, rozhodne sa mi páčila, bolo to fakt niečo iné - či už štýlom, akým je kniha napísaná, alebo samotným príbehom. Hm, vlastne, celkovo k tejto knihe sa toho veľa povedať nedá. Proste prečítajte si ju a uvidíte, či sa vám bude páčiť, alebo nie.
10. Fangirl od Rainbow Rowell

Rainbow Rowell je taká úžasná spisovateľka. Eleanor&Park bol neskutočne zlatý príbeh a jedným z mojich najobľúbenejších ever. A tak som sa aj pustila do Fangirl, čo bol tiež úžasný príbeh, s ktorým som sa úžasne stotožnila.

3 Komentáre

  1. Bola som pri čísle 7 a vravela som si, že som nič nečítala :D Poslednými troma si to zachránila. Fangirl bola skvelá, pri We were liars mi až teraz začína dochádzať, že tá kniha bola vlastne geniálna, ale prečítam si ju znova v preklade, aby som si to overila... a I was here som síce ešte nečítala, ale čoskoro by som mala. A dosť sa teším :D
    Na knihy Jandy Nelson sa teším, ale počkám na preklad, Colleen je fajn, hoci z nej nie som taká paf ako väčšina a tiež mi stačia preložené knihy :D

    Pre mňa je najlepšou knihou v angličtine Aristotle a toho len tak niečo neprekoná! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. ono to bola úžasná oddychovka a proste, to ťa do seba vtiahne a proste :D čítaš a čítaš :D a niekedy sa aj neskutočne smeješ :D proste, typická kniha od Samanthy :)

      Odstrániť