Knižné rozhovory | Alebo čo nás rozosmialo #5

Dlho tu už neboli hlášky, tak som sa rozhodla, že je čas na ne. A tieto sa budú niesť v znamení Piatej vlny a Scarlet. :)

Nie, naozaj je jedno, či má vojak ústa ako krab, alebo vyzerá ako dvojča Justina Biebera. 



"Chceš sa napiť?" 
"Nie som smädná," klamem. Viete mi povedať, prečo klamem o niečom takom? Vari chcem ukázať že som silná? Alebo ho udržať v kresle, lebo je prvý človek, s ktorým sa rozprávam po niekoľkých týždňoch, ak nerátam medvedíka, ktorého nerátam? 



"Vyhodili do vzduchu celý tábor nejakou zelenou bombou..." 
"Počkaj, hovoríš so zelenou bombou?"
"Nevymýšľam si." 
"Prečo práve zelenou?" 
"Lebo zelená je farba peňazí, trávy, listou a bômb mimozemšťaňov. Doparoma, odkiaľ mám vedieť, prečo bola zelená?" 



Jednou rukou leje vodu, druhou mi pritíska mokré vlasy k hlave, aby z nich vyžmýkal vodu. Pevne, nie silno, tak akurát. Akoby som nebola prvé dievča, ktorému umýva vlasy. V hlave sa mi ozve tichý, ale histerický hlas: Prosím ťa, ako sa správaš? Veď toho chalana ani nepoznáš! No ten istý hlas do mňa hučí:  Úžasné ruky; popros ho o masáž hlavy, keď sa už do toho pustil. 


Macherka sleduje, ako vypálim niekoľko striel, po tom sa vytasí s odborným názorom:  "Si mizerný strelec." 
...
"Techniku máš dobrú. Čo sa deje, keď strieľaš?" 
"Vo všeobecnosti netrafím." 


To je ono, dokonalá metafora: lúpanie banánu. Musím poznať pravdu a bez olúpania hornej vrstvy sa nedostanem k sladkému ovociu. 
Keď sme pri ovocí, dopracovala som sa - teda on sa dopracoval- do spodnej bielizne.  
Pri konfrontácii s ňou sa opýtam: "Mám ti skontrolovať aj zadok?" 
"Rád by som poznal tvoj názor." 


Tresnem holou pätou do mriežky. Eič! Otvorí sa po prvom kopnutí. Keď som sa rozhodla nechať karate, mama sa ma opýtala prečo, a ja som odpovedala, že mi už neponúka nič zaujímavé. Chcela som tým povedať, že ma nudí, ale pred mamou som čosi podobné nesmela vysloviť. Ak som sa sťažovala, že sa nudím, ani som sa nenazdala a mala som v ruke  prachovku. 



"Tieto cely majú byť prázdne," povedala.
"Ja som zvláštny prípad."
"Zabili ste niekoho?" 
"Ďakujem za opýtanie, ale nie. Vyvolal som zburu na vezeňskom nádvorí. Protestovali sme proti mydlu." 
Zatvárila sa ešte zmätenejšie a Thorne si všimol, že zostáva stáť v obrannom postoji. 
"Tunajšie mydlo, príliš vysušuje kožu." 
Mlčala. 
"Mám citlivú pleť." 
Otvorila ústa a Thorne očakával prejav účasti, ale jediné, čo povedala, bolo: "Aha." 




"Budem hádať. Ste tu za vlámanie." 
Nakrčila nos. "Som tu za dvojitú velezradu, keď už to musíte vedieť. A za odpor pri zatýkaní a nezákonné použitie bioelektriny. Ach, a tiež pretože som nelegálny prisťahovalec, ale to už trochu prehnali, ak mám byť úprimná." 




"Takže tá vaša loď. Tá je ukradnutá, že? Americkej armáde?" 
"Ja o nej neuvažujem ako o kradnutej. Nemajú dôkaz, že som ju nechcel vrátiť." 
"Robíte si srandu, že áno?" 
"Vy tiež nemáte žiadny dôkaz." 
"Chceli ste ju vrátiť?"
"Možno."


"Za zápasy dostávam slušné peniaze, ale nie je to vlastne poriadne zamestnanie. Hovoril som si, že by ste mi mohli platiť  za vykonanú prácu jedlom." 
"Potom, čo som videla vnútri vašu chuť k jedlu, tak by som pravdepodobne kvôli takej dohode prišla aj o poslednú košeľu. A ako sa vôbec voláte?" 
"Pri zápasoch mi hovoria Vlk." 
"Vlk? To znie...nebezpečne." 
Prikývol s úplnou vážnosťou. 
"Asi by ste mali vo svojom životopise vynechať tú časť so zápasníckou kariérou." 
... 
"Keď by ste si to s tým návrhom práce rozmyslela, nájdete ma večer v opustenom dome Morelových. Možno to neviem s ľudmi, ale myslím, že na farme by som si viedol dobre. Zvieratá ma majú radi." 
"Ach, o tom vôbec nepochybujem," odpovedala Scarlet a venovala mu predstiaraný povzbudivý úsmev. Zavrela dvere a potom si pre seba zamumlala, "Veď, ktoré zviera z farmy by nemalo rado vlka?" 


"Nepribližujte sa," vykríkla Scarlet. "Zastrelím vás, aby ste vedeli."
"Ja viem," jeho tvár na kratučký okamžik zjemnela a ukázal si prstom na spánok. "Musíte mieriť na hlavu. Taký zásah  je obvykle smrteľný. Alebo, ak sa vám trasú ruky, tak mierte na telo. To máte väčší ciel." 
"Vaša hlava mi odtiaľto pripadá veľká dosť." 



Pobavili ste sa aj vy, aspoň minimálne tak, ako som sa ja pobavila popri čítaní? :) 

9 Komentáre

  1. Určite :D zrejme si tiež začnem značiť úryvky, ktoré ma pobavili, lebo takto som sa ešte dlho nenasmiala.. Ďakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja si ich vždy chcem značiť a koľkokrát sú aj nejaké vtipnejšie, ktoré potom v tej knihe pri písaní článku hladám :D lebo nie vždy mám pri sebe nejaký papierik, alebo sa mi nechce vytiahnuť mobil a zaznačiť si to tam :D ale zrovna u Scarlet a Piatej Vlny som si ich značili, a teda rozhodne stoja za to :D

      Odstrániť
  2. No tak toto bolo super :D véééľmi dobre som sa zasmiala! :D

    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pobavila.:D Ach, mám chuť na re-reading celých TLC a aj môj názor na Piatu vlnu (ktorú som nečítala a neplánujem... zatiaľ) sa trochu zlepšil.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. TLC som práve dočítala včera Cress (a niekedy určite bude aj na blogu recenzia, na Scarlet asi už budúci týždeň a na Cress potom niekedy) a už sa neviem dočkať Winter a Fairest :D
      Piata vlna bola taká no :D priemerná..ale tie hlášky to trošku vylepšili :D

      Odstrániť
  4. To posledné bolo aj tak najlepšie :D :D Ja som akurát našim prekladala zopár vtipných citátov z pinterestu, dobre sme sa zasmiali. :D
    Keď už je to tu také vtipné, dva ti tu nechám :D
    Moste women desire someone who makes them laugh and also feel safe, so basically a clown ninja.
    Cinderella is proof that a pair of shoes can change your life.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD mňa pobavili všetky :D a pri čítaní som sa tiež usmievala ako blbec :D
      Clown ninja xDDDDDD ok, toto ma pobavilo :D to určite niekedy niekde použijem :D

      Odstrániť
  5. Ja proste milujem TLC <3
    Btw. ak sa vám bude EpicReads Book Tag páčiť, tak ho môžete spraviť ak chcete lebo som vás tagla. :)) http://bookotania.blogspot.sk/2015/02/epic-reads-book-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dostala ma tá hláška s prachovkou, bombou a smädom. :D Scarlet mám zatiaľ v to-read liste, ale na Piatu vlnu som sa nechystala, tak trochu ani neviem o čom to je, ale asi to budem musieť zmeniť, tie hlášky ma dosť presvedčili o tom, že by to mohlo byť skvelé čítanie. :)

    OdpovedaťOdstrániť