Brandon Sanderson - Metalurg

Názov: Metalurg
Autor: Brandon Sanderson
Séria: Pomstitelia #1
Žáner: Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 400
Hodnotenie na GR: 4,15*/81 763 hlasov

Anotácia:Pred desiatimi rokmi nastala Katastrofa, ktorá nezvratne zmenila našu planétu. Niektorým ľuďom totiž dala nadprirodzené schopnosti a vydesená spoločnosť ich nazvala Epici. Epici však nie sú dobrí superhrdinovia. Nie, sú to geniálni zloduchovia bez kúska súcitu. Nikto sa im neodvažuje postaviť na odpor. Nikto okrem Pomstiteľov – záhadnej, krutej a nepolapiteľnej špeciálnej jednotky, ktorá pátra po ich slabostiach, aby ich mohla zabiť. David chce medzi nich. Chce dostať Metalurga, Epika, ktorý je vraj neporaziteľný. Epika, ktorý mu zabil otca. Posledných desať rokov bol ako Pomstitelia, pozoroval a študoval Epikov, plánoval. No David vie niečo, o čom nikto netuší: Videl Metalurga krvácať. Teraz nastal čas na pomstu.

“Never throw the first punch. If you have to throw the second, t
ry to make sure they don't get up for a third.”

Metalurg bola moja druhá kniha od tohto úžasného autora fantasy,ktorého štýl písania ma dostal už po pár stránkach v Ritmatikovi. Preto som už ďalej neváhala a pustila sa rovno do Metalurga :) Od začiatku som čakala niečo iné, kedže už podľa obsahu bolo jasné že kniha sa bude ubiehať sci-fi akčným smerom.Aj keď hrdinov so super-schopnosťami milujem,(úplne by som si to vedela ako komiks predstaviť!) doteraz som žiadnu takúto knihu nečítala,takže som sa dosť tešila.Avšak táto téma je už trochu vyčerpaná,teda nečakajte zas niečo úplne nové...
Predstavte si že by sa náš svet zo dňa na deň úplne zmenil.Presne to sa stalo po Katastrofe (čo to vlastne je netuším),z obyčajných ľudí sa zrazu stali hrdinovia,škoda že nie v pravom slova zmysle. Nevyužívajú svoje schopnosti na to aby ľudom pomáhali,ale na to aby ich ovládali.Najsilnejší Epici ovládajú celé mestá a ty menši im slúžia.Tak je to aj v Chicagu ktoré ovláda epik Metalurg,ktorý dokáže meniť veci na oceľ a je skoro nezraniteľný.

“Sometimes, son," my father said, prying my fingers free, "you have to help the heroes along.” 

Každý Epik ma svoju slabinu,ktoré veľmi dobre skrývajú takže väčšinou nemáte šancu o nich vedieť.Môže to byť hocičo ako napr. určitý typ kovu,slnko,tma...
V ten deň ako Metalurg vtrhol do mesta a dal ľudom aj Epikom na výber.Buď ho budu počúvať alebo zomrú.David však v ten deň videl Metalurga krvácať,chvíľu pred tým ako mu pred očami zabil jeho otca.Hoci bol vtedy ešte len malý chlapec,od vtedy zasvätil svoj život jedinému cieľu.Zabiť Metalurga.Začal zbierať informácie a sledovať Epikov pričom zistil ich slabiny,zvyky a postavenie v meste. To však nestačí a tak sleduje akcie Pomstiteľov,jednotku ktorá Epikov postupne zabíja(tých stredne silných) a dúfa že sa k nim bude mohol pridať,čo sa mu aj neskôr podarí.S ich pomocou potom začne hľadať Metalurgovu slabinu a plánovať jeho smrť.

“Power corrupts, and absolute power corrupts absolutely.”

Postavy v knihe neboli otravné,ale ani ma nejak neohúrili.neohúrili. Megan mi šla neviem prečo na nervy a ostatný boli vpohode.David si ako každý hrdina musel prejsť vývojom kedže zo začiatku bol len zaslepený zabitím Metalurga,neviedol žiaden život.Našla sa tu aj istá vec ktorá ma prekvapila,(väčšinou na to v knihách prídem)čo len dokazuje umenie autora.Kniha bola samá akcia,nemali ste sa kedy nudiť.Raz plánovali hento,potom už boli inde,boj a dokola,čo aj bolo na tejto knihe najlepšie.Určite vás nudiť nebude a strašne rýchlo sa číta.Už spomínaný štýl autora vás chytí a už nepustí.Ak máte radi hrdinov a komiksy,kniha sa vám určite bude páčiť.
Kedže mi tu pár veci vadili a čakala som trochu viac,knihu hodnotím na 4 kačičky! :)


Za Recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu www.preskoly.sk :) Knihu si môžete kúpiť TU.

0 Komentáre