Rozhovor: Rachel Ward

Tak, a je tu ďalší rozhovor. Tentokrát s autorkou sérii Čísla, ktorá na Slovensku vyšla celá. Bohužiaľ, som sa zatiaľ prečítala iba jednotku ale plánujem sa niekedy v budúcnosti k nim určite dostať, keďže sa mi Čísla veľmi páčili. No a čo budem zdržovať, tu je rozhovor.



1.) Čo vás najviac inšpiruje (v písaní kníh, v živote atď.)? 
Mojou najväčšou inšpiráciou je moja rodina (môj manžel, dcéra a syn). Vždy ma podporovali  v písaní a sú skutočne môj zmysel života.


2.) Aké je vaše obľúbené miesto na písanie kníh? 
Väčšinou píšem za stolom v mojej obývacej izbe. Je odtiaľ veľmi príjemný výhľad z okna, môžem pozorovať svet keď premýšľam čo ďalej napísať. Môj pes zvyčajne chrápe pri mojich nohách. Rada píšem aj inde, vo vlakoch alebo v kaviarňach. Ak sa naozaj nemôžem sústrediť, vyberiem sa do miestnej knižnice a prinútim sa písať hodinu alebo dve. 


3.) Čo pre vás znamenajú knihy (alebo písanie kníh)? 
Knihy sú pre mňa nesmierne dôležité. Nečítala som pre zábavu keď som bola teeneger,ale od mojich skorých dvadsiatych rokov nikdy nie som bez knihy. Čítam, aby som si oddýchla, a pre mňa nie je nič lepšie ako sa stratiť v dobrej knihe. 


4.) Čo (ak niečo) by ste radi zmenili (vylepšili) vo vašich knihách?   
Vždy existujú veci, ktoré môžu byť lepšie. Kniha, ktorá sa vlastne vydá, je len verziou, ktorá existovala keď bol čas prestať s editovaním. Ak by nebol konečný termín, tak myslím, že by som to opravovala na veky (a možno to pokazila, kto vie?) Ak sa pozriem späť, niekedy si hovorím, prečo som knihu napísala tým spôsobom, ale všetko, čo môžeme my ako autori spraviť, je ju napísať najlepšie ako môžeme v danom čase. Každá kniha nás naučí niečo nové, my sa meníme a vyvíjame ako autori aj ľudia ako čas plynie. 


5.) Čo je váš najväčší sen? 
Mojím najväčším snom je, aby boli moje deti šťastné a môj muž zdravý (je už nejakú dobu chorý) 


6.) Blížia sa Vianoce. Je nejaký dôvod, prečo sa na ne tešíte? 
V skutočnosti, na moju mamu, Vianoce sú veľa práce, takže to nie je moja obľúbená časť roku. Som viac letná osoba než zimná. Rada pozorujem zimná slnovrat, a teším sa na dni, keď začnú byť znova dlhšie. 


7.) Čo by ste radi odkázali vašim Slovenským a Českým fanúšikom? 
Keď som nemala nič vydané, mojím najväčším želaním bolo uzavrieť vydavateľskú dohodu,  ale myslela som iba na Anglicko. Nikdy som si neprestavovala ani v najdivokejších snoch,  že moje knihy precestujú celý svet. Som nadšená, že mám fanúšikov na Slovensku a v Česku a dúfam, že si užijú moje knihy. 


Tak a to je asi aj posledný rozhovor. Uvítali by ste niekedy v budúcnosti ešte nejaké rozhovory? :) 

0 Komentáre