Brandon Sanderson-Ritmatik


Názov: Ritmatik
Autor: Brandon Sanderson
Séria: Ritmatik #1
Žáner: Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Slovart 
Počet strán: 302 
Hodnotenie na GR: 4,23*/29 210 hlasov


Anotácia: Z pera majstra svetovej fantasy prichádza príbeh o šestnásťročnom Joelovi, ktorého jediným snom je stať sa ritmatikom a byť tak vyvoleným, čo môže vdýchnuť život krieduchom a slobodne sa priúčať magickému umeniu. No Joel je len synom prostého výrobcu kriedy na Armediovej akadémii a študentom ritmatiky môže len ticho závidieť. Až do dňa, kým si ho za asistenta nevyberie profesor Fitch, aby mu pomohol pri vyšetrovaní záhadných únosov študentov. Na mieste činu nachádzajú len neznáme ritmatické čiary a krv unesených. Joel sa spolu so študentkou Melody ocitne na stope nečakaného objavu, ktorý navždy zmení chápanie ritmatiky i fungovanie ich sveta.

Ritmatik. Kniha ktorú som si vyhliadla už skôr,ale nejak som sa k nej až doteraz nedostala.Čo ma na nej zaujalo?Po pravde,hneď na začiatku tie úžasné kresby v nej! Ďalším bodom bolo to že je to stem-punkové fantasy,čo sa mi veľmi páčilo už v Pekelných strojoch,takže som chcela niečo s takou témou a posledné čo ma zaujalo,bol autor.Počula som na neho tak veľa chvály,že som bola strašne zvedavá.Čo je vlastne na ňom také výnimočné? Po prečítaní tejto knihy som to zistila :)

"Bude to bolieť" 
"Je to zábavná tradícia" 
"Tak ako aj pálenie čarodejníc," povedala Melody "Ak nie si čarodejnica."


 Spojené ostrovy zo začiatku vyzerali normálne,ako u nás. Obyčajná škola pre deti z bohatých rodín,až na jednu výnimku -Ritmatikov.Ritmatici sú žiaci ktorí nie sú ako ostatní.Boli vybraní na to aby chránili ľudí pred kriedoduchmi,ktorí ich v Nebrasku (ostrov v strede) ohrozujú.Učia sa bojovať pomocou kruhov a čiar a obrazmi ktoré dokážu dvojrozmerne oživiť.Joel,hlavný hrdina knihy nie je ani bohatý ani Ritmatik,aj keď všetko nasvedčuje tomu že by mal byť.Ma veľký talent ta matematiku a kreslí kruhy ako profesionál.Jeho otec bol kriedmajster a mama je upratovačka.Po otcovej smrti mu dovolili ostať na škole bez drahého školného,ale je jasné že veľmi nezapadá.Jediné čo ho baví je Ritmatika a kedže nemá možnosť ju študovať tak sa nenápadne vkráda na prednášky.Počas prázdnin ho riaditeľ vyberie na post asistenta učiteľa-Ritmatika u ktorého sa chcel Joel učiť.Tam sa skamaráti s Melody,ktorá je tam kvôli doučovania z kreslenia ochranných kruhov.V škole začnú miznúť žiaci Ritmatiky a z ich únosu podozrievajú nejakého Ritmatika.Joel sa roho samozrejme chytí a spolu s profesorom sa snažia zistiť kto a prečo to robí.



" Ak nebudeš študovať to čo sa ti nepáči, 
potom to budeš mať veľmi ťažké v živote. "


Joel nie je obľubený. On je ten typ chlapca čmá veľa vedomostí,ale len v tom čo ho zaujíma.Z technickými a vedeckými vecami,nemá problém,ale ak príde na veci nadprirodzené,ktoré sa logicky nedajú vysvetliť...
čila sa mi jeho postava.Nebol otravný,rozmýšľal logicky a jeho opisy deja boli strašne pútavé,aj pri bežných činnostiach.Dobre,možno sa občas predvádzal a nebol práve najmilší na Melody :)...ale kto je dokonalý? Akurát ho to robilo hodnoverným,obyčajným chlapcom :) Melody je Ritmatička a Joelovi je tak trochu podobná.Tiež veľmi nezapadá,ale naopak jej sa darí skôr v oblasti ktorá sa nedá logicky vysvetliť,pričom technika jej veľmi nejde.Taktiež bola super, drzá a priama. 

"Môj život," vyhlásila Melody: "Je tragédia."

Kniha bola perfektná.Možno sa zo začiatku pomalšie rozbiehala,ale to je samozrejme kedže autor nás musel oboznámiť z svetom.Avšak druhá polovica to všetko vynahradila.Nemohla som sa od nej odtrhnúť.Ten autorov štýl je proste neuveriteľný!Kniha má otvorený koniec a druhý diel by mal výjsť v roku 2017.V Amerike.Ale no určite sa na ňu oplatí počkať! :/ Som napevno rozhodnutá prečítať aj jeho ostatné knihy.Preto vám túto knihu určite odporúčam a teším sa na Metalurga!


Za Recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu www.preskoly.sk :) Knihu si môžete kúpiť TU

4 Komentáre

  1. Tiež to bola moja prvá Sandersenovka a bola úplne super :) Som rada, že sa páčila aj tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa už teším na Metalurga a potom pojdem na tie pre dospelých :)

      Odstrániť
  2. Aj mne sa Ritmatik veľmi páčil a teším sa na Metalurga.:) Hoci som čakala trochu viac akcie.:D A jednorožce nemali chybu.:D

    OdpovedaťOdstrániť