Recenzia: Gayle Forman ~ Where she went

Môže obsahovať spoilery na Ak zostanem! 

Názov: Where she went (Kam zmizla) 
Autorka: Gayle Forman
Séria: If I stay (Ak zostanem) #2
Žáner: Young Adult, Romance
Vydavateľstvo: Dutton Juvenile (ikar)
Počet strán: 264  (232)
Hodnotenie na Goodreads:  4,08* / 193 737 hlasov
Názory iných čitateľov: Judit | Dany | Domčo


Anotácia:
Od tragickej autonehody prešli tri roky... Mia prežila, stratila však najbližšiu rodinu aj chuť žiť. Pomohli jej lekári, kamaráti, a najmä jej priateľ, gitarista Adam Wilde. Trpkú životnú skúšku však ich mladá láska neprežila a cesty dvojice sa rozišli... Celé tri roky už uplynuli aj odvtedy, čo Mia náhle zmizla z Adamovho života.
Teraz obaja žijú na opačných koncoch krajiny. Nadaná violončelistka Mia je vychádzajúcou hviezdou newyorského konzervatória Juilliard. Adam žije v Los Angeles a ako slávny rocker kŕmi nenávidený bulvár búrlivým vzťahom so slávnou herečkou. Keď počas turné zostane sám trčať v New Yorku, náhoda ich znovu zvedie dokopy. V tú osudnú spoločnú noc sa túlajú po meste, ktoré sa stalo Miiným domovom, spomínajú na minulosť a nesmelo otvárajú srdcia budúcnosti – a azda aj jeden druhému. Dá sa však vrátiť stratený čas, odpustiť chyby a nesplnené sľuby?

"Letting go. Everyone talks about it like it's easiest thing. Unfurl your fingers one by one util your hand is open."

Príbeh o Mii a Adamovi pokračuje. Čo sa stalo, po tom, keď sa Mia prebrala? Čo zostalo z jej sna, byť slávnou violončelistkou? Zostala aj naďalej s Adamom? Kde žije? Čo všetko sa v jej živote zmenilo, od základov? Udržuje kontakt s jej najlepšou kamarátkou? Čo sa stalo s Adamom a jeho skupinou? Preslávili sa? Aj toto boli otázky, ktoré ma napadli po dočítaní Ak zostanem od Gayle Forman. 



Where she went je jej pokračovanie. Keď som otvorila knihu, bola som prekvapená, že je z Adamovho pohľadu. Najskôr som netušila, čo mám od knihy čakať, ale nakoniec, ma strašne milo prekvapila. 

Adam žije v New Yorku. Jeho skupina Shooting Stars je celosvetovo úspešná a Adam má akurát pred svetovým turné. Kapela už odletela do Londýna, a on má jeden zvyšný deň v New Yorku, aby sa zbalil a odletel za nimi. Manažér mu dá voľno, a Adam má jeden voľný večer. Prechádza sa po New Yorku, keď zbadá, že Mia, ktorá bez jediného slova odišla, má koncert v jednej z najznámejších koncertných hál. Adam stále nevie, čo sa stalo, prečo Mia odišla, bez jediného slova. Adam po Miinom koncerte odchádza, keď jeden z Miiných pomocníkov ho zavolá, že ho Mia chce vidieť. Vtedy začína jeho šanca dozvedieť sa odpovede na otázky, ktoré ho trápili po celé tri roky. 



"You were so busy trying to be my savior that you left me all alone."



Mia sa od Ak zostanem zmenila. Už mi prišla viac, že vie čo chce celkovo od života - vie robiť tie vážnejšie rozhodnutia, do ktorých som mala pocit, že ju v jednotke ako-keby museli všetci ostatní dokopať.

Adam proste ho milujem! To musí stačiť. Adam je Adam. Páčilo sa mi, ako proste sa Mii nevzdal, že proste, aj keď vedel, že mu nič nemôže sľúbiť, aj tak jej dal šancu to všetko vysvetliť.




"A day might just be twenty-four hours but sometimes getting through one seems as imposible as scaling Everest." 


Ako to povedať. Určite, ak váhate, nad tým, či sa oplatí knihu (celú sériu) prečítať alebo nie, určite prečítajte! Môžem iba vrelo odporučiť! Nedá sa tomu dať menej ako 5*. Proste, niečo úžasné. Aj keď som čakala, že to bude trochu o ničom, ale Gayle milo prekvapila a určite nesklamala, a kniha ma do seba neskutočne vtiahla.
A ešte, čítala som ju v anglitčine, a vôbec som nemala žiadne problémy, a myslím, že by to zvládol aj hocijaký začiatočník  prečítať.





2 Komentáre