Knižná reťazovka

Nudila som sa a prehrabávala sa na rôznych blogoch a čo som našla - túto úžasnú reťazovku od Luu a povedala som si, že prečo nie? No a tak tu sú odpovede na týchto 55 otázok. 

1. Obľúbená kniha z detstva? 
Fuu. To som sa musela zamyslieť ale je to pravdepodobne Osmijankove rozprávky/Osmijankove rozprávky 2 od Krista Bendová. Doteraz si pamätám, že som ich čítala aj viackrát. 



2. Čo práve čítaš? 
Povinné čítanie - Džínsový Denník 1 od Zuzky Šulajovej, ktoré si úplne užívam, potom čítam ešte Navždy (séria Vlci z Mercy Falls) od Maggie Stiefvater lebo už chcem konečne dočítať túto sériu. 

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici? Áno - akurát v pondelok som si rezervovala Kto je Mara Dyer? od Michelle Hodkin,  lenže knihovníčka hovorila, že na to je strašne veľa rezervácii a že netušia kedy sa mi to dostane - že pravdepodobne v auguste (dovtedy si to možno aj kúpim).

4. Knižný zlozvyk? 
Hmm...Odratávať počet strán do konca knihy a potom rátať, že koľko času mi to zaberie? To robím skoro vždy. A ešte sa vždy hrám so záložkou. 

5. Čo máš práve požičané z knižnice? 
Pascu od Lauren DeStefano - s tým mám čas, kým to dočítam. 
Zlodejku kníh od Markus Zusak  - to musím prečítať do 11. júna - je na to rezerávacia. 
A Virózu od Kathy Reichs  - to mi pravdepodobne sestra šlohne ešte skôr ako sa k tomu vôbec dostanem. 

6. Máš čítačku e-kníh? 
Nie a ani nechcem, ak čítam nejakú anglickú knihu, väčšinou ju nájdem v pdf a to môžem čítať aj v mobile. 

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?  
Jednu. Aj tak mám rozčítaných viacero. 

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začala blogovať? 
Keďže neblogujem dlho tak popravde sa nemali ani kedy zmeniť. 

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítala? 
Ešte nie je ani polrok ale určite to bude Mordovisko od Romana Brata , ktoré bolo absolútne nudné a nemalo to žiadny zmysel. Nikdy viac, ďakujem. 

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítala? 


Toto sa ťažko rozhoduje ale určite jedna z naj bola Na vine sú hviezdy od Johna Greena, potom Čo sa stalo Mare Dyerovej?od Michelle Hodkin  a Fangirl od Rainbow Rowell. Samozrejme, sú aj iné, ale tieto sú fakt zatiaľ pre mňa naj.

11. Ako často čítavaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Často. Ľahko ma ktokoľvek na niečo nahovorí a sem tam sa stane, že sa mi to páči, ale často to nie je.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viackrát? 
Cez prázdniny sa chystám na re-reading Divergencie, a Na vine sú hviezdy.A ak výjde čas, tak plánujem aj Hry o život. 

13. Dokážeš čítať v autobuse? 
Jasné. Popravde - väčšinu kníh prečítam tam. Veď denne cestujem okolo dvoch hodín, tak ten čas treba nejako rozumne využiť.

14. Obľúbené miesto na čítanie? 
Fotela v mojej izby. Proste sa sem vždy hodím a čítam a čítam - je tu aj najlepšie svetlo...

15. Zásady pri požičiavaní kníh? 
Bez prebalu - nedajbože by mi ho zničili! A potom to samozrejmé, že mi ju nezničia, nepopíšu, nenechajú mastné fľaky, a šak to poznáte...

16. Robíš knihám somárske uši?  
Ako mladšia som robila..Teraz už nie - som na to dokonca alergická!

17. Píšeš si na okraje strán poznámky? 
Nie, príde mi to divné. A vôbec - komu by sa to chcelo gumovať, len aby to vyzeralo zasa ako nové?

18. A do učebníc? 
Samozrejme. Na nich mi nezáleží. (Mali by ste vidieť moju učebnicu francúzštiny).

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš? 
V slovenčine. Materinský jazyk, samozrejme - čítam v ňom od malička. V poslednej dobe, keď som bola naštvaná, že toľko kníh neprekladajú do SK ale iba do CZ tak som začala aj v češtine - teraz mi to už nerobí problém. A takisto aj čítanie v anglitčine zvládam v pohode ešte aby nie po 8 rokoch anglitčiny. A so slovníkom a pevnými nervami aj vo francúzštine.

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamilovala? 
Humor. Dobrú zápletku. Sympatických hrdinov, ktorí budú mať dobre prepracovaný charakter. Zaujímavé prostredie, kde sa príbeh odohráva. Originálny príbeh - žiaden, stretla som ho, zistila som, že je zlý, okolie mi to nepraje, a šup na to. No dobre, to má väčšina kníh, ale keď sa k tomu pridajú zvyšné vymenované body, môže sa mi to aj páčiť - dokonca si to zamilovať.

21. Čo musí kniha mať, aby si ju  odporučila ďalej? 
Kniha, ktorá spĺňa vyššie uvedené veci, tak ju odporúčam ďalej a ďalej.

22. Obľúbený žáner? 
Young adult a New Adult. Fantasy a paranormal tiež - o niečo menej, ale tiež.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
Viac sa ponoriť do čítania historických románov - myslím, že je to veľmi zaujímavé -a popravde, väčšinu miest (najmä Londýn) som si zamilovala v minulosti (napr. séria Pekelné stroje, ktoré sa odohrávali tiež v 19.storočí).

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítala? 
Inšpiratívna? Hm...viacmenej jediná, ktorá ma tento rok donútila zamyslieť bola Na vine sú hviezdy. (Už som ako stará ohraná platňa.)  Jedine pri čítaní nej som rozmýšľala, že fakt by som si mala vážne vážiť to, čo mám, lebo to niektorí ľudia ani nemajú.

25. Obľúbená svačinka k čítaniu? 
Svačinka? Nikdy nejem pri čítaní kníh. Ale taký horúci čajík, to je moje.

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky? 
Často. Najmä keď sa neviem rozhodnúť podľa anotácii tak sa rozhodujem podľa obálok, ktorá sa mi viac páči, tú začnem čítať.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?  
Málokedy. Väčšinou sa snažím nájsť na knihách aspoň ako-také pozitívum, niekedy sa to nedá. Ale už som sa naučila rešpektovať názory aj ostatných ľudí - nakoniec je to ich vec. (Horšie je, keď niečo ani nečítali, a začnú o tom písať negatívne názory)...

28. Čo písanie negatívnych recenzii? 
Negatívne recenzie som ešte na blog nepísala - ale keďže náš milovaný čitateľský denník máme písať formou recenzie, tam ma to čaká, na knihu Mordovisko. 

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybrala? 
Španielčina - neskutočne sa mi ten jazyk páči a dúfam, že raz sa ho aj naučím.

30. Najväčšia knižná výzva? 
Victor Hugo - Cosette. keďže viacmenej klasiku som dovtedy vôbec nečítala. A musím priznať, že som si Cosette zamilovala a určite plánujem niekedy v budúcnosti prečítať aj zvyšné časti Bedárov. 

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť? 
Po Cosette som sa rozhodla, že si určite plánujem prečítať aj nejaké iné klasiky - Romea a Juliu  a tak ďalej...

32. Obľúbený básnik? 
Básne nečítam, takže asi žiadny.

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice? 
Záleží, že čo tam majú. Ale väčšinou si odnesiem jednu alebo dve.

34. Vrátil si knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal? 
Áno, blbé rezervácie. Kto to má stíhať niekedy prečítať za mesiac, pri tom množstve kníh?!

35. Obľúbená knižná postava? 
To sa ťažko vyberá, ale v poslednej dobe som si zamilovala Willa Herondale-a zo série Pekelných strojov.  Je to proste úplne dokonalá postava - a hlavne tie jeho hlášky.

36. Obľúbený knižný záporák? 
Uh, záporák? Ráta sa Caleb z Divergencie? (Spoiler, hlavne čo sa týka Rezistencii).

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny? 
Väčšinou mám batoh, kufor, kabelku plnú do prasknutia tak sú to nejaké e-booky v mobile. Ale tak celkovo, ak sa nájde nejaký ten priestor v batožine, tak tá čo je po ruke.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítala? 
Nikdy nebolo obdobie, že som nečítala. Skôr iba také, že som čítala dosť málo. A to hlavne minulý školský rok.

39.  Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať? 
Polibek pro Annu od Stephanie Perkins  - mňa to vôbec nebaví, aj keď sem tam sa k tomu vrátim a kúsok prečítam, nenúti ma to čítať furt, že by som nutne potrebovala vedieť ako to skončí. A ešte Jsem rotříštěná od Tahereh Mafi  - mňa tam to ústavné škrtanie textu vyrušovalo, a celkovo sa nedokážem dostať poriadne ani cez ten začiatok.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť? 
Keď po mne niekto sústavne húka - nevadí mi, keď mi hrá televízia, hudba, alebo sa tu pri mne niekto rozpráva ak nehovoria niečo zaujímavé ale keď začne po mne niekto vykrikovať to ma dokáže naštvať.

41. Obľúbená filmová adaptácia? 
Divergencia. Proste mne sa ten film neskutočne páčil. Pár scén mi chýbalo, niektoré postavy neboli tak rozpracované (a hlavne vzťahy medzi nimi) ale páčilo sa mi to.

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala? 
Upírska akadémia. To bola jedna veľká katastrofa. Všetko to tak rýchlo ubehlo, že som si ani neuvedomila, a už bol koniec.

43. Ako často čítaš spoilery? 
Veľmi nie. Niekedy ich síce vyhľadávam, ale najmä pri sériach, v ktorých nebudem pokračovať ale chcem vedieť ako skončia.

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minula v kníhkupectve? 
Myslím, že to bolo okolo 24€ keď som si kúpila tri časti Pádu v zľave - každá za 8€. (Na druhý deň som si išla dokúpiť aj poslednú časť).

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ? 
Skoro nikdy. Veľmi sa to nestáva, že by som ich listovala - skôr ich iba tak narýchlo prebehnem - aj to skoro vôbec.

46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal? 
Kniha by ma nebavila. Postavy boli nesympatické...(proste úplný opak k otázke číslo 20.)

47. Máš rada knihy usporiadané? 
Mám ich usporiadané podľa veľkosti a sérii. Proste musia pekne vyzerať od najvyššej po najnižšiu. A od najnižšej mám znova k najväčším požičané knihy - z knižnice, od kamarátok atď...

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej? 
Skladujem väčšinou iba tie, ktoré som si zamilovala. Tie čo sa mi nepáčili som posunula ďalej - ako darček, predala ich a tak ďalej..

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš? 
Myslím, že ani nie. Odkladám dosť čítanie pokračovaní Mesta Kostí  lebo ma to nebavilooo.

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala? 
Séria Pekelné stroje. Tu nie je o čom. Tie hlášky tam, no proste, nedalo sa nesmiať na nich.

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala? 
Ehm. Ja neviem.

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala? 
Zas sa opakujem, ale keď ja si neviem pomôcť - Na vine sú hviezdy.  A ešte som nejakú tú slzičku-dve vyronila pri epilógu Mechanickej princeznej. 

53. Kniha, od ktorej si nemala žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila? 
Mechanický anjel od Cassandra Clare. Pretože...no, Mesto kostí sa mi veľmi nepáčilo, a do anjela som sa pustila len vďaka kamarátke, ktorá mi to dokola ospevovala.

54. Kniha, od ktorej si očakávala veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Potomkovia od Dan Wells . Čo na tom všetci vychvaľujú?

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie? 
Proste, rôzne knihy - v poslednej dobe sú to anglické knihy - YA alebo NA. Skoro vždy je to to isté, a práve preto nad nimi nemusím veľa rozmýšľať, a preto si ich vždy vyberiem na odreagovanie.

1 Komentáre

  1. Číst v autobuse mi ještě tolik nevadí, ale číst si třeba ve škole, kde všichni pokřikují a ptají se mě stokrát dokola, co že to čtu, tak to už nesnesu :D
    Divergenci jsem nečetla, ani neviděla film, ale asi se do toho v blízké době dám.

    OdpovedaťOdstrániť